Termino apibūdinimas:
Tai kreivė, rodanti pasirenkamąjį dviejų prekių derinį, kai kiekviena iš jų teikia vienodą pasitenkinimą arba abi yra tokios pat naudingos. Abejingumo kreivės yra naudojamos nustatyti vartotojų dviejų prekių pirkimo pusiausvyrą ir išanalizuoti tų dviejų prekių kainų pasikeitimo įtaką paklausai.
Pavyzdžiui galime įsivaizduoti, kad jei galėtume per savaitę nusipirkti 70 stiklinių gėrimo ir 2 porcijas ledų gautume tam tikrą pasitenkinimą. Bet tarkime, kad tiek pat pasitenkinimo patirsime nusipirkę 55 stiklines gėrimo ir 4 porcijas ledų, taip pat tiek pat pasitenkinimo galime patirti ir pirkdami 25 stiklines gėrimų ir 12 porcijų ledų. Lygiai tokį patį pasitenkinimą suteikia ir 15 stiklinių gėrimo ir 20 porcijų ledų. Pamėginkime pavaizduoti tokias proporcijas grafiškai. Gauname kreivę – kurioje visi esantys ledų ir gėrimo rinkiniai vartotojui teikia tiek pat pasitenkinimo.
![](https://finiq.lt/wp-content/uploads/2023/05/abejingumo-kreive.png)